skip to Main Content

Telemarketing: nét niet wat u zoekt?

Telemarketing, belcampagnes en cold calling zijn allemaal termen waarmee u ons zou kunnen omschrijven. Echter bent u voor leadgeneratie op zoek naar een ‘traditioneel’ telemarketingbureau, dat er enkel op gericht is de agenda van uw accountmanager zo vol mogelijk te plannen, dan zijn wij vermoedelijk niet de beste partner.

Wij hebben, samen met onze klanten, niet de ambitie om bij prospects een issue te creëren wat geen issue is. Om kopjes koffie te drinken bij bedrijven die het onderwerp niet op de agenda hebben staan, omdat we toevallig in de buurt zijn. Dergelijke outbound leads leiden zelden tot business. Leadgeneratie op basis van inhoud en waarbij er gewerkt wordt aan een relatie met de prospect is wat Venderion oppakt voor verschillende opdrachtgevers.

Het is bekend dat inbound leads waardevoller zijn, dat vinden wij ook. Maar hoe zorgt u ervoor dat bedrijven die op zoek zijn naar uw oplossing, u ook op dat moment benaderen?

Pipeline management

Het opbouwen en onderhouden van contacten, tot dat juiste moment, is waar onze teams dagelijks mee bezig zijn. We bouwen aan een breed netwerk van relaties.

Waar staat op dit moment het onderwerp op de agenda? Waar over 3 maanden? Waar over 6 maanden? Kwalitatief goede leads zijn een consequentie van goed pipeline management.

Leadgeneratie

Zeker als het gaat om kennisintensieve oplossingen dan is persoonlijk contact een must. Voor een deal gesloten kan worden is een face tot face afspraak een noodzakelijk onderdeel binnen het verkoopproces. Het plannen van kwalitatief hoogwaardige afspraken is een vak apart.

Venderion acteert als uw eigen commercieel binnendienst.  Voor de prospect voelt het alsof wij onderdeel zijn van het verkoopteam van u als opdrachtgever. Op deze manier bewerkstelligen we dat een relatie met uw organisatie wordt opgebouwd en de naamsbekendheid wordt vergroot.

Businesscase

Er wordt ingezet op het bewijzen dat het proactief benaderen van prospects (koude acquisitie) bijdraagt aan de omzetdoelstelling. Er zal een businesscase moeten gaan ontstaan. Dit heeft tijd nodig omdat het langlopende verkoopprocessen zijn. Ook na een afspraak kan het offertetraject lange tijd in beslag nemen alvorens er een officiële handtekening is gezet voor akkoord.

Als sparringspartner kunnen wij fungeren om gezamenlijk te kijken waar in het verkoopproces verbeteringen doorgevoerd kunnen worden. Wat is de aanpak tijdens acquisitie-afspraken? Hoe is uw offerte opvolging ingericht?

Door outbound leadgeneratie werken aan leads van inbound kwaliteit

Om geen kansen te missen wilt u, naast inbound marketing, ook ‘outbound’ interactie zoeken met de partijen die u als klant ambieert. Ervoor zorgen dat u bekend bent op het moment dat een onderwerp actueel wordt. Dat u één-op-één, op basis van inhoud, een relatie hebt opgebouwd die maakt dat u op het juiste moment aan tafel zit.

Marketing data
Een complete prospectdatabase, door desk- en fieldresearch verrijkt met relevante data: bepalend voor de effectiviteit van marketingcampagnes.
Marktonderzoek
Marktonderzoek vanuit marketing- en sales perspectief. Scherpe analyses van bestaande en nieuwe doelmarkten: een houvast bij commerciële en strategische keuzes.

Contact

Ons adres

Torenallee 45
5617 BA Eindhoven
Glasgebouw Strijp-S

contact@venderion.nl
040-2571498

Back To Top